Під таким гаслом 6 липня в Києві пройшов Всеукраїнськийфорум працівників Міністерства доходів і зборів України, присвячений обговоренню пріоритетних напрямів роботи Міністерства доходів і зборів України. У роботі форуму взяли участь працівники міністерства та керівники територіальних органів Міндоходу, в тому числі і Лубенської ОДПІ Головного управління Міндоходів у Полтавській області.

Президент України Віктор Янукович у своєму вітанні учасників форуму зазначив: «Важливим завданням сьогодення є реалізація державної політики, спрямованої на створення сприятливого бізнес-клімату, прискорення процесу дерегуляції та забезпечення свободи підприємництва. Міністерству належить особлива роль у здійсненні цих перетворень.»

 

4 липня Верховна Рада України ухвалила у другому читанні Закон про внесення змін до Податкового кодексу щодо об’єктів житлової нерухомості. Відповідно до Закону податок на нерухомість сплачуватиметься фізичними особами у 2014 році за поточний 2013 рік.

Законом також переглянуто розміри житлової нерухомості, на яку застосовуватимуться пільги.

 

З початку року мережею Інтернет до Лубенської ОДПІ юридичними та фізичними особами – платниками податку подано більше 9,5 тис. податкових декларацій. Отримали ключі електронного цифрового підпису (ЕЦП) більш як 2,8 тис. платників, лише протягом червня  ЕЦП отримали 543 платника податку.

Електронний цифровий підпис або електронні ключі – це електронний варіант підпису директора, бухгалтера, а також мокрої печатки для документів. Електронні звіти формуються і відправляються в спеціальній програмі. Тому після отримання ЕЦП платнику потрібно отримати безкоштовне програмне забезпечення для електронної звітності.

 

Завдяки сервісам Міністерства доходів і зборів платники податків можуть оперативно та безкоштовно отримати довідки, дозволи та  свідоцтва.  Так, зокрема, серед послуг, які пропонуються,  – реєстрація книги обліку доходів та витрат, видача довідки про сплату роботодавцем податків та зборів, реєстрація реєстратора розрахункових операцій, видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, видача торгового патенту тощо. Загалом перелік таких адмінпослуг містить 55 найменувань та затверджений відповідним наказом Міністерства.

 

  Територіальними органами Міндоходів розіслано понад 244 тис. повідомлень-рішень про сплату податку на нерухомість. Після отримання квитанції громадяни мають сплатити визначену суму податку протягом 60 днів.

Водночас, нагадують фахівці Міністерства, у разі незгоди з нарахованою сумою податку власники житла можуть звернутися до податкових інспекцій для уточнення та звірки даних.

Крім того, платники можуть звернутися до фахівців Міндоходів і для визначення житла, на яке застосовуватиметься пільга. Відповідно до законодавства, квартири та житлові будинки, площа яких не перевищує 120 м.кв. та 250 м.кв. відповідно, не оподатковуються. Податок сплачується лише за ті метри, які перевищують зазначені квадрати. Однак така пільга застосовується тільки до одного з об’єктів житлової нерухомості. Тому власники кількох квартир або будинків можуть звернутися до податкових інспекцій для нарахування пільги на той об’єкт, який вважають за доцільне.

За статистикою Міндоходів, з початку року до бюджету вже сплачено 8,5 млн. грн. податку на нерухомість. Юридичні особи нарахували та сплатили 7,3 млн. грн., фізичні особи – 1,2 млн. грн.  

Нагадаємо, що податок на нерухомість запроваджено з 1 січня 2013 року. Оподатковуються будівлі, які відносяться до житлового фонду, а саме – житлові будинки, прибудови до них, житлові будинки садибного типу, квартири, котеджі та кімнати у багатосімейних квартирах.

Отримати консультацію щодо нарахування податку на нерухомість можна в податкових інспекціях, Центрах обслуговування платників податків та зателефонувавши до Кол-центру Міндоходів за номером 0800-501-00-7.