Подання платниками податків (юридичними або само зайнятими особами) податкової звітності в електронному вигляді здійснюється на підставі договору про визнання електронних документів (далі – Договір), шляхом надсилається в електронному вигляді заяви про приєднання до Договору, яка направляється до контролюючого органу за основним місцем обліку платника.

            Фізичні особи, які не є самозайнятими особами, мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) без укладання Договору.

            Послуги ЕЦП можуть бути отримані у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів.

            Після накладання ЕЦП платник здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв’язку до адресата протягом операційного дня з урахуванням встановлених законодавством граничних строків для подання таких документів.

            Контроль за веденням даних, їх повнотою та достовірністю при створенні електронного документа покладається на платника.

 

Лубенське управління

ГУ ДФС у Полтавській області

 

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265), дія якого поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування РРО в інших законах, крім Податкового кодексу України (далі - Кодекс), не допускається.

Статтею 3 Закону N 265 встановлено обов'язок суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Водночас відповідно до п. 1 ст. 9 Закону N 265 РРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.

 

Головне управління ДФС у Полтавській області

 

За січень - серпень 2018 року Центри обслуговування платників (далі ЦОП), які функціонують при Лубенській ОДПІ Головного управління ДФС у Полтавській області, відвідало 106721 платник податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян.

           Персоналом ЦОП в звітному періоді надано 18679 адміністративних послуг.

Найбільш запитуваними були послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки, їх отримали 8765 громадян, 25 громадян звернулися за внесенням до паспорту громадянина України відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта. Надано 4577 послуг з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.

Також, фахівці Центрів надали 1122 витяги з реєстру платників єдиного податку, видано 110 довідок про подану декларацію про майновий стан та доходи та 712 довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюється органами доходів і зборів. Зареєстрували 755 платників єдиного податку, 1115 книг обліку розрахункових операцій, 713 книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, 400 розрахункових книжок, зареєстровано 194 реєстратора розрахункових операцій.

Окрім надання адміністративних послуг в ЦОП платникам та громадянам надаються консультативні та інформаційні послуги щодо використання програмного забезпечення для подання звітності в електронному вигляді та на магнітних носіях, щодо нарахованих та сплачених до бюджету податків і зборів, порядку заповнення податкових декларацій та розрахунків, платіжних документів на перерахування належних податків і зборів до бюджетів, користування електронними сервісами ДФС.

До послуг платників - комп’ютера, які підключені до мережі Інтернет і дають змогу платникам, які отримали електронний цифровий підпис, формувати та передавати звітність в електронному вигляді, для зручності відвідувачів розміщена тематична друкована продукція, оформлені інформаційні стенди, що містять зразки заповнення декларацій, звітів та заяв.

 

Лубенське управління

ГУ ДФС у Полтавській області

 

У січні–серпні 2018 року платниками Лубенської ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області сплачено до бюджетів усіх рівнів майже 1117,2 млн. грн. платежів, в тому числі до державного бюджету – близько 429,3 млн. грн., до місцевих бюджетів 687,9 млн. грн.

У розрізі основних платежів забезпечено надходження до Державного бюджету України : податку на додану вартість –181,8 млн. грн., податку на прибуток підприємств – 25,6 млн. грн., податку на доходи фізичних осіб – 146,8 млн. грн., військового збору 38,7 млн. грн.

За 8 місяців поточного року бюджети територіальних громад поповнилися на 687,9 млн. грн. платежів. З них: податку на доходи фізичних осіб надійшло –433,9 млн. грн.; податку на майно – 127,4 млн. грн.., в тому числі земельного податку та орендної плати – 120,8 млн. грн.; єдиного податку -103,9 млн. грн., в тому числі: з юридичних осіб – 7,3 млн. грн., з фізичних осіб – 50,3 млн. грн., з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків – 46,4 млн. грн.; акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 11,9 млн. грн.. У порівнянні із відповідним періодом минулого року забезпечено приріст надходжень до місцевих бюджетів майже на 20,0 відсотка.

За 8 місяців платникам податків відшкодовано з Державного бюджету України податку на додану вартість в розмірі 78,7млн. гривень.

Також сплачено 424,7млн. грн. єдиного соціального внеску.

Лубенське управління

ГУ ДФС у Полтавській області

 

З 1 серпня 2018 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.05.18 № 511 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

Зазначеним документом внесено зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 квітня 2015 року за № 460/26905 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 11 квітня 2016 року №441), та викладено його у новій редакції.

Зокрема, фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, у разі прийняття рішення про ліквідацію, припинення діяльності, відповідно до п. 11 розділу III Порядку формують та подають до органу державної фіскальної служби звіт їз зазначенням типу форми «ліквідаційна» протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Нагадаємо, Порядок визначає процедуру, форму, строки подання звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Звіт) до ДФС України.

Лубенське управління

ГУ ДФС у Полтавській області